Sunday, July 3, 2011

Jumaat minggu k dan dua orang member(Tim dan Diba) ke Jalan Ipoh.Ada sedikit urusan yang perlu dibereskan.Diba bawa kereta mak die.Banyak betul perkara yang berlaku.

1:Lecturer tak ada kat pejabat.So ak tak dapat amik surat penting dari dia.Diba dan Tim dah ada surat tu,

2:Sesat kat KL untuk cari Yayasan Takwa walaupun dah ada Galaxy Tab Samsung.

3:Tak dapat jumpa orang yang sepatutnya walaupun dah tunggu lama.So kitorang g Balai Seni je.

4:Jalan sesak giler.Time-time orang balik kerja kan.

5:Kereta rosak kat r&r Seri Kembangan mase magrib.

6:Solat magrib n makan burger dulu sementara tunggu ayah Diba sampai.

7:Kawan ak ada suruh ak jaga motor die.Since ak kerja kat Bangi,ak tinggalkan motor kat Kolej dan mintak tolong Irwan simpankan helmet.Malam tu memang ak nak bawak balik Bangi motor tu.Ak perlukan helmet lebih sebab ak kena hantar Tim ke Kajang dulu.Tapi tak ada sape yang ada extra helmet.Nasib baik ada adik angkat kat Putrajaya.Pinjam helmet dia dulu.

8:Tayar motor depan pancit.hurm...Perasan masa ondewei nak isi minyak.Ingatkan kena isi angin camtu j tapi rupanya memang tiub dia betul-betul bocor.Kena ganti lain.Memandangkan dah pukul 11 lebih.semua bengkel dah tutup.

9:Rasa bersalah dengan Tim sebab Tim kena kerja pagi esoknye.Ak tak pe.Cuti Sabtu Ahad.So dengan motor yang pancit tayarnya ni,ak hantar Tim balik Kajang.Nasib baik tak ada apa-apa yang berlaku.

10:Ada member ak bagitahu yang ak boleh dapatkan nombor orang yang boleh fix tayar tu pada pam angin kat stesen minyak.Memang tak pernah perasan pon selama ni.Ak berhenti kat stesen Shell yang terdekat.Dapatkan nombor dan call.

11:Memandangkan dah pukul 12 lebih,stesen minyak tu dah tutup.Kaunter untuk minyak je buka.Memang agak menakutkan duk sorang-sorang je kat tempat asing macam ni.Polis pon tegur.Diorang suh ak tunggu dekat kaunter kat depan.Selamat sikit.Kawan ak(bukan Tim) call.Dia bimbang ak tunggu sensorang.So dia suruh ak tunggu dia.Dalam sejam lebih jugak kalau kawan ak tu nak datang kat tempat ak tersadai ni.

12:Sangat lama menunggu.Sangat takut tapi buat muka berani je.Paling takut bila ada mamat-mamat motor.Memang ak tak pandang langsung diorang.Pakcik yabg jaga kaunter suruh ak tunggu kat dalam kaunter.Selamat sikit.

13:Sejam lebih jugak ak jadi patung kat stesen minyak ni sebelum pakcik tukar tiub tu sampai.Dalam 10 min selepas tu,kawan ak pulak sampai.Lega sikit.

14:Ingatkan rm20 j kalau tukar tiub tapi mahal giler.Nasib baik ada duit cukup-cukup makan.

15:Memandangkan duit dah habis dan rasa macam blur sangat dengan apa yang berlaku,ak ajak kawan ak temankan ak jalan-jalan kat downtown sebelah Mines.Lepas tu kitorang lepak kat kedai makan yang biasa kitorang lepak.

16:Kawan ak bagitahu jalan shortcut ke Bangi.Tak ada lah dia nak hantar sebab nanti makin jauh pulak dia nak balik rumah dia.

17:Bawak motor sensorang pagi-pagi buta.Dalam sekitar pukul 2 pagi kalau tak silap ak.Pukul 3 lebih ak sampai rumah.

18:Walaupun sangat letih,jam 4 lebih baru ak boleh tidur.Mengaharapkan hari yang lebih indah umtuk keesokkannya.