Monday, November 21, 2011

~nobody perfect~

pernah tak korang rasa hidup korang tak adil?
Kenapa ak tak secantik dia?Kenapa ak tak sepandai dia?Kenapa ak tak sekaya dia?Kenapa ak tak boleh jadi yakin macam dia?kenapa ak tak seberani dia?
pernah tak persoalan-persoalan ni timbul dalam diri korang?
Mustahil kalau ak katakan tak pernah terklintas persoalan sebegini.Padahal setiap masa ak cuba mencari jalan supaya ak diterima oleh orang luar.Rasa seperti banyak giler kekurangan diri.Rasa kerdil je diri ni untuk berada dalam kelompok manusia yang lain.Banyak perkara yang ak lalui dengan harapan ak akan diterima.Dalam erti kata yang lain, dapat puaskan hati semua orang.

Lastly ak sedar,bukan senang nak puaskan hati semua orang.Bila kita dapat puaskan hati pihak A, tak semestinya kita dapat puaskan hati pihak B. So lebih baik kita buat sesuatu yang dapat puaskan hati kita sendiri.At least kita tak tension untuk jadi diri sendiri.Walaupun banyak kekurangan dalam diri ak,ak dah tak rasa takut sebab ak tahu semua orang ad kekurangan dan kelebihan.Mungkin ak masih belum nampak kelebihan yang ada dalam diri ak,tapi it's ok.Masih ada masa untuk ak gali kelebihan yang ak ada.Yang penting, never down sebab kelemahan diri.Mungkin kelemahan itu boleh dijadikan potensi diri.

satu lagi, jangan terlalu mengagumi seseorang sebab nanti kita yang kecewa bila kita tak dapat terima kelemahan mereka.Selalu je ak rasa macam tu,Terlalu mengagumi kawan-kawan,dan bila dah tau kekurangan diri mereka, mulalah pandangan ak terhadap mereka berubah 120%..

p/s:tak tahu kenapa bersemangat sangat nak citer pasal ni..esemen berlambak tapi ak masih boleh curi masa nak on9.isy2..mood nak makan kek buah..plez sum1 help me!!

No comments:

Post a Comment