Thursday, June 2, 2011

~k.e.j.e~

Hari ni merupakan hari pertama ak kerja.Pengalaman baru.Ak kerja?Macam tak percaya jer.Akhirnye ak berjaya jugak nak bekerja.

Kerja apa?Kan sebelum ni ak da try cari banyak kerja selama 2 hari berturut-turut.Interview pon ak pergi jugak (walaupun just sekali j).Dan lastly ak kerja sekali dengan kak ak.Kerja kat nurseri.Jaga kanak-kanak.

Nurseri ni tak de lah besar sangat.Sebuah rumah 2 tingkat yang dijadikan nurseri.Kami jaga 14 orang kanak-kanak yang berumur bawah 5 tahun.Empunya nurseri ni baru b erumur 29 tahun.Sekarang ak dan kakak ak + empunya nurseri yang jaga kanak-kanak ini.Ak dan kakak ak tinggal kat nurseri ni dan empunya die pula duk rumah sendiri.Bez la jugak.Tak payah pikir pasal rumah sewa dan makanan.Free..

Hari pertama  agak huru hara sikit walaupun ak ada pengalaman sikit jaga kanak-kanak sebab bilangannya yang lebih banyak dari selalunya.Walau bagaimanapon,still ase hepi sebab dapat kumpul pengalaman baru.Harap ak dapat bersabar melayan karenah kanak-kanak ribena ni sampai habis cuti sem ni..=]